Saturday 14 October 2017

Cuti-cuti Malaysia : Cameron Highland,Pahang -PART 1

Salam semua..awal bulan Oktober hari itu akak dan family kecik akak pergi ke Cameron Highland di Pahang. Sedia maklum..kalau kita pergi hujung-hujung bulan memang cuaca sentiasa tak menyebelahi kita. Masakan tidak...cuaca asyik hujan panas hujan panas...kadang-kadang boleh juga hujan berterusan. Akak pergi bersama mertua akak. Perjalanan akak ke sana mengambil masa selama 3 jam..sampai di sana akak singgah dulu di Bharat Teh ( Ladang Teh Cameron Highland)..waktu ni x sesak sangat sebab awal pagi lagi dan akak pergi pun bukan waktu cuti sekolah.

1. Bharat Teh ( Ladang Teh BOH)




Kemudian kami menyusuri perjalanan ke Agroteknologi MARDI Cameron Highland..sampai kami di sana...akak dan mak mertua cari tempat untuk berpicnic...jadi makanan yang akak masak pagi tadi dihidangkan untuk makan tengahari.

2. Taman Agroteknologi MARDI Cameron Highland






3. Big Red Strawberry Brichang

Kemudian kami menyelusuri perjalanan kami ke Big Red Strawbery Brichang Cameron Highland..dan perlu diingatkan kalau anda nak naiki ke sana menaiki kereta anda perlu cekap untuk naik ke bukit sebab setiap kali akak pergi kat sini gerentilah ada kereta berasap sebab clush kereta terbakar atau haus. Perlu diingatkan anda mesti pandai kawal gear kereta anda. Waktu akak pergi ni waktu lepas hujan so memang jalan agak licin sikit.
Sayur salad yang menghijau.
Pintu masuk ladang strawberi


Restoran Big Strawberi..
 Kat sini ada kaunter nak petik strawberi. Strawberi yang dipetik mengikut timbang..makin berat timbang makin mahal strawberi tersebut..

Kalau lapa boleh gap makanan kat sini tapi tulah makanan disini sangat mahal tapi kalau korang nak merasa apa salahnya
Sambung PART 2.....

No comments:

Post a Comment

Popular Posts