Friday 17 November 2017

Klinik Mesra Kanak-Kanak : Klinik Pakar Kanak- Kanak Serena

Sinonim kalau anak-anak tidak sihat, kebiasaannya sesetengah ibu suka merujuk kepada kilinik pakar kanak-kanak. Bagi akak, bulan ni musim hujan panas hujan panas, kadang-kandang anak- anak kecil sebegini system imum dia tidaklah kuat macam orang dewasa. Kebiasaanya akak pergi dapatkan rawatan untuk anak-anak kat Putra Medical Centre (PMC). Kat situ pun ada jugak doktor pakar kanak-kanak iaitu Datin Marina. Firstly datang,  doktor ni memang sombong sedikit tapi lama-lama bagi saya biasa sahaja. Kadang-kadang kene perli jugak, akak malas nak melayan.  Akak bagi 3 bintang daripada 5 bintang untuk perkhidmatannya di PMC.

Akak pada waktu tu memang emergency nak pergi ke klinik sebab bayi no2 akak selesema dan demam, kebetulan doktor Datin Marina tiada, jadi akak dan suami terjumpa Klinik Pakar Kanak -Kanak Serena ni di Bukit Rahman Putra. Pertama kali masuk dalam klinik tu, staff memang peramah dan mesra. Dalam klinik tersebut, terdapat kawasan bermain untuk anak-anak sambil menunggu giliran dipanggil.  Begitu juga ada sudut untuk menyusukan bayi.




Kami sampai disana, dalam pukul 2 petang. Ini kerana klinik ni hanya beroperasi dari pukul 8.30 pagi hingga 4 petang sahaja. Waktu tu akak di minta isi borang perubatan dan diberi satu kad berisi nombor untuk rujukan fail dorang. Selesai urusan dikaunter akak diarahkan duduk dan menunggu nama dipanggil Dalam 2 3 orang begitu , nama anak akak dipanggil oleh pembantu perubatan dan pertama kali bersua muka dengan Dr Serena Dass.



Orangnya memang peramah dan sukakan kanak-kanak. Dalam bilik doktor ni pun ada mainan kanak-kanak. Jadi tak hairanlah kanak-kanak ni boleh leka sekejap sambil  doktor menerangkan punca penyakit kanak-kanak tersebut berlaku kepada ibu bapa.

Kos rawatan dan perubatan pun boleh sama jugak dengan klinik pakar yang lain..Akak recommended pada sapa-sapa yang duduk berdekatan denagn klinik ni. Bolehlah dapatkan rawatan dekat sini. Kat sini akak bagi 5/5 bintang...:-) 

No comments:

Post a Comment

Popular Posts