Tuesday 14 November 2017

Ekzema : Produk Moo Goo Cream & Syampoo Tropika

Hai korang semua..apa khabar? Kat sini akak nak tanya soalan, siapa kat sini ada baby bawah 2 tahun mengalami ruam kulit atau mesra dipanggil kawan ni cik Ekzema. Anak pertama dan kedua akak ada masalah kulit yang dipanggil Ekzema. Abangnya tak lah teruk sangat tapi sampai dua tahun alhamdulilah kulit dia kembali normal. Cuma adiknya pulak makin menjadi-jadi ekzemanya..tapi tak lah teruk kene satu badan cuma dibawah leher dan pipinya sahaja.

Mula-mula akak guna bahan yang ada streoid..sebab waktu tu akak bawa si abang check up kat Klinik D ni..dan rekomen kan kat akak guna cream ni. Akak sapu pada tempat terkena ekzema tu. Memang betul cepat hilang kemudian datang balik..selepas tu akak guna pada adiknya pulak pun begitu. Tapi akak teruskan jugak pakai ni untuk baby sulung akak sehingga 2 tahun dan lepas tu akak teruskan pada baby yang kedua.


Selain itu akak ada jugak ke farmasi Bandar Baru Selayang untuk cari krim yang baik untuk baby sulung. Antara yang ditawarkan adalah jenama EZERRA..krim ni memang untuk baby yang megandungi chemical tapi tiada streoid. Akak pakaikan baby sulung akak ni pun, ekzema dia sapu  je sekejap je hilang kemdian datang balik. 

Untuk baby kedua..akak ada cerit kat atas akak guna yang krim streoid tu untuk sapu ekzema baby akak tapi tak berjalan..so akak dan cik suami decide nak pergi ke klinik tapi cik suami kata kita pergi farmasi sahaja sebab kalau bawa ke klinik biasa dia akan bagi ubat yang bukan organik..Malam tu kami ke farmasi Bukit Rahman Putra Sungai Buloh, kemudian staff kat sana perkenalkan satu produk yang organik dan memang sesuai untuk baby. 

Kalau termakan pun krim tersebut oleh baby pun tak pe sebab organik. Sebelum akak pergi ke farmasi memang akak ada buat research tentang produk mana yang baik untuk Ekzema. Ternyata staff di farmasi memang rekomenkan pada kitorang produk yang bagus untuk baby kedua akak..produk tersebut jenama MOOGOO..hehe..sesuailah sangat dengan namanya dengan MOO..MOO...(lembu) sebab bahan-bahan dalam produk ni semua organik dan campuran susu lembu. Harga pulak memang boleh tahan dalam RM76.00 1 tiub dengan berat 120gram.

Korang boleh view produk ni di laman website >>  MOOGOO
Produk mesra baby  : MOOGOO Inritable Skin Balm 
Ternyata produk ni bagus untuk baby akak, akak pakaikannya 3 kali sehari lepas mandi..kalau akak tak sapukan pada baby nanti, kulitnya akan kering dan rasa gatal-gatal. Bila da gatal mulalah nak mengaru lepas tu berdarah. Jadi sebelum tangan baby akak naik dok mengaru je ekzema dia, akak  sapu krim dulu. Akak dah pakaikan seminggu pada baby, keputusannya memang bagus..kulit pipi baby akak da tak kasar lagi..dan gatal pun makin kurang. 

Manakala mandian pulak, akak pilih  Syampoo TROPIKA..bahan organik jugak. Sebelum ni akak guna produk mandian PUREEN 

Pureen Bath

Sebab apa akak pilih mandian dari Tropika, bahan -bahan dalam syampoo ni tiada bahan kimia dan hanya terdiri daripada bahan-bahan organik serta sesuai untuk baby akak yang mengalami Ekzema. Jadi akak pilih wangian SWEET..memang wangi sangat untuk baby..lagipun produk ni terdiri daripada kandungan minyak kelapa dara..Akak pakai da masuk 2 minggu memang keputusannya agak bagus, kulit baby dah tak kering. 

Korang boleh lawat wesite dorang ni untuk mendapat maklumat lanjut >> TROPIKA BEAUTY

Tropika Bath



No comments:

Post a Comment

Popular Posts