Thursday 16 May 2013

Mekap Untuk Kulit Berminyak

CANTIK?.eeeeemmmmmm..memang bab-bab topik ini lau gurl bercerita sampai malam pun x biskan...so..siapa yang ada masalah muka berminyak mcm saya ni..n selalu naik Ms J tu..lau Ms J naik..alamtnya...sebulan br hilang kesan Ms J tu..betul x pe saya katakan??

1. Pencuci Muka

Loreal Hydrafresh

Banyak-banyak produk yang telah saya guna, saya telah menemui salah satu produk yang sesuai untuk kulit muka saya iaitu pembersih muka yang berbentuk cecair gel. Ok! kenapa saya kata GEL? Sebab banyak-banyak buku yang saya baca, semua mengatakan pencuci muka yang baik untuk kulit wajah yang berminyak adalah berbentuk GEL. Ini kerana, gel boleh memerangkap minyak yang berlebihan yang melekat dimuka kita. So! cuba dahulu, anda akan rasa perubahan yang berlaku. Jom kita kenal satu-satu produk ini.

2. Toner/Pelembab Muka

Yang kedua pelembap/ toner. Toner ini penting pas membasuh muka sbb toner ini membantu menutup liang-liang roma yang telah terbuka serta mencuci saki baki kotoran yang melekat di muka kita. Jadi amik kapas dan sapukan di muka secara perlahan-lahan. Jangan kasar-kasar sebab..takut liang roma kita akan terbuka dan kulit mudah terluka.

3. Bedak Muka

pixy 2 way cake
Kenapa PIXY? BUKAN jenama lain? Ok, saya pilih pixy sbb memang betul2 sesuai dengan muka..lagipun kandungan bedak pixy ini lebih ringan and bersifat mineral..so bile pakai mcm x rasa berat serta kulit nampak ok..jerawat pun kurang nampak. Oh! lupa, pixy juga sesuai dengan muka bejerawat. Lagi satu saya syorkan bedak muka asas dari RONASUTRA..agk expense sikit sbb bedak ini memang 100% asli mineral. Jadi kalau tidak mahu yang mahal, dapatkan PIXY sahaja.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts