Friday 18 July 2014

DIY Bunga Pahar ( Bunga Kertas Crepe)

Bunga ini memang sangat popular sekarang, mungkin bentuk dan rupa ia sendiri memberi keyakinan para pengantin memilih bunga pahar buatan sendiri atau terdapat pelbagai laman page di facebook untuk mendapatkan bunga telur ini secara express ( lain cerite..sedia ada xyah buat-buat da)..

Bagi saya, DIY bunga pahar ini sangat menyeronokkan saya, dan saya boleh belaja kemahiran yang belum pernah di buat.
Perkara pertama yang mesti ada dalam tangan anda :-
  1. Dawai Halus
  2. Kertas Crepe Berwarna
  3. Reben ( ikut citarasa jenis reben)
  4. Playar muncung tirus
  5. Gunting
  6. Debunga bunga crepe
  7. Balutan hijau
  8. Kain net ( untuk letak bunga telur)
kertas crepe


Kenapa saya DIY? Sbb menjimatkan kos saya..al maklumlah,,kahwin guna banyak duitkan..so decide nak buat bunga pahar sendiri kosnya dalam RM 75.00 sahaja untuk 150pcs bunga pahar saya. Tak caya?? murahkan.....kalau kat luar RM 1.20 pcs so cuba anda darabkan bukan RM180.00 nk kena kuarkan duit tu..huhu. Dlm ni saya x tunjukkan cara membuat.Tapi boleh rujuk di you tube di bawah ini :-


contoh saya buat (psttt...ni testing dulu tp mamat ni dah rembat buat mainan dia )

contoh



No comments:

Post a Comment

Popular Posts