Thursday 5 September 2013

Best ke Jadi Minah Kilang??

Ops!!!...Jangan mara ek..lau saya katakan begitu..sebab..bukan anda je pernah berada di dalam situasi sebegitu tetapi termasuk diri saya juga. Best ke jadi minah kilang??..Ok ..jawapan dari saya adalah..memang best sebab pernah berkerja di sebuah kilang yang cukup hebat iaitu OYL Manufacturing SDN BHD.





Saya mula berkerja sebagai operator pengeluaran semenjak abis belajar lagi pada tahun 2008..bekerja selama 6 bulan..ok apa..sebab banyak mendidik jiwa dan diri saya tentang bertapanya susah mencari duit..cukup saya rasakan dan berada di tempat ibubapa saya mencari duit...memang payah..teringat kata-kata ibu saya..BELAJARLAH RAJIN-RAJIN KELAK ENGKAU YANG AKAN SENANG NANTI.

Ermmm..masih tergiang-giang ayat itu..Alhamdulilah selepas bekerja tu, aku dapat tawaran menyambung pelajaran di peringkat DEGREE di sebuah isntitusi awam di Terengganu iaitu UMT (Universiti MalaysiaTerengganu).

Now..kehidupan pun da ok..tetapi kenangan kerja di tempat dahulu selalu berada diingatan saya.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts